بررسی روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه نوشته Xinyu Huang

بررسی روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه نوشته Xinyu Huang
بررسی روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه نوشته Xinyu Huang

بررسی روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه نوشته Xinyu Huang

تشخیص جامعه یکی از محبوب ترین تحقیقات در انواع سیستم های پیچیده، از زیست شناسی تا جامعه شناسی است. در سال های اخیر، تمرکز فزاینده ای بر توسعه سریع شبکه های پیچیده تر، یعنی شبکه های چند لایه، شده است. جوامع در یک شبکه تک لایه، گروه هایی از گره ها هستند که قوی تر از بقیه به یکدیگر متصل هستند، در حالی که در شبکه های چند لایه، گروهی از گره های به خوبی متصل در چندین لایه به اشتراک گذاشته می شوند. اکثر الگوریتم‌های سنتی به ندرت می‌توانند در یک شبکه چندلایه بدون تغییر عملکرد خوبی داشته باشند. بنابراین، در این مقاله، مقایسه‌های کلی آثار موجود را ارائه می‌کنیم و چندین الگوریتم نماینده را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و درک جامعی از روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه ارائه می‌کنیم. نتایج مقایسه نشان می دهد که ارتقای کارایی الگوریتم و گسترش شبکه های چند لایه عمومی همچنین در مطالعات آتی مورد انتظار است.

 مقدمه

تئوری شبکه ابزار مهمی برای توصیف و تحلیل سیستم های پیچیده در رشته های مختلف است. ساختارهای جامعه، که به عنوان گروه‌هایی از گره‌ها تعریف می‌شوند که نسبت به بقیه شبکه به‌طور متراکم‌تری به هم متصل هستند، به طور گسترده در بسیاری از سیستم‌های پیچیده دنیای واقعی، مانند جامعه‌شناسی، زیست‌شناسی، سیستم‌های حمل و نقل و غیره وجود دارند (نیومن 2018). کشف جوامع در این سیستم ها به یک رویکرد اولیه برای درک چگونگی ارتباط ساختار شبکه با رفتارهای سیستم تبدیل شده است. به عنوان یک تکنیک موثر برای آشکارسازی ساختارهای زیربنایی، تشخیص جامعه در بسیاری از سناریوها، مانند یافتن دوستان بالقوه در رسانه های اجتماعی (Zhuet al. 2017)، توصیه محصولات به کاربران (لی و ژانگ 2020)، تجزیه و تحلیل نظرات اجتماعی (وانگ و همکاران 2017) استفاده شده است. و غیره.

با عمیق تر شدن تحقیقات، محققان بیشتر و بیشتری متوجه می شوند که کشف ساده جوامع در یک شبکه برای تجزیه و تحلیل ساختارها و رفتارهای سیستم در برنامه های کاربردی واقعی کافی نیست. برخلاف ساختار جامعه در شبکه‌های تک لایه، جوامع در شبکه‌های چندلایه از گروهی از گره‌های به خوبی متصل در همه لایه‌ها تشکیل شده‌اند. به عنوان مثال، افراد در شبکه های اجتماعی ممکن است تعاملات مختلفی (به عنوان مثال ارسال ایمیل، شرکت در یک فعالیت مشابه) بین آنها داشته باشند (انصاری و همکاران 2011). در نتیجه، مطالعات مرسوم با یک مشکل اساسی در مورد نحوه استفاده از نماهای چندگانه شبکه مواجه می شوند (Papalexakis et al. 2013). همچنین سناریوهای مشابهی با نمادهای مرتبط مانند شبکه های چندگانه (Verbrugge 1979)، شبکه های چند سطحی (Wang et al. 2013)، شبکه شبکه ها (Gao et al. 2011)، شبکه های وابسته به هم (Buldyrev et al. 2010)، چند سطحی وجود دارد. شبکه های بعدی (Berlingerio et al. 2011c)، که به طور کلی می توانند به عنوان شبکه های چند لایه در نظر گرفته شوند (Kivelä et al. 2014). همانطور که اطلاعات تعامل بیشتر نشان می‌دهد، تشخیص جامعه در شبکه‌های چند لایه برای استفاده از روابط مختلف برای دستیابی به نتایج دقیق‌تر معرفی شده است (Liu et al. 2018).

 

دانلود کامل مقاله

 

 

مقالات مرتبط

مقالاتی که مرتبط با بررسی روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه نوشته Xinyu Huang هستند

وب 3 چیست، آشنایی با اینترنت نسل سوم

وب 3 چیست، آشنایی با اینترنت نسل سوم

یکی از تکنولوژی هایی که تعاملات و ارتباطات انسانها را تحت تاثیر قرار داده اینترنت است. با ورود اینترنت تغییرات اساسی و چشم گیری در دنیای اطلاعات و ارتباطات رخ داده است. امروزه بستر وب یکی از شیوه های برقراری ارتباط می باشد. در نسل اولیه وب به مفهوم تعامل و برقراری ارتباط دو طرفه پرداخته نشده بود ولی نسل دوم وب اساس و بنیان تعامل و برقراری ارتباط است. صفحات وب پویا و صفحات اجتماعی در زمان وب2 ایجاد شدند که انقلابی بزرگ در تعامل و ارتباطات بود.

بیشتر بخوانید

وب۳,نسل سوم وب,نسل دوم وب,نسل اول وب,صفحات وب,وب,داده های غیر متمرکز,وب۳ چیست

وب نسل سوم چیست,آینده اینترنت,نسل سوم اینترنت,بلاکچین,اتریوم,داده های غیر متمرکز

نحوه انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار

نحوه انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار

انتخاب نرم افزار مناسب هميشه يکی از مهمترين و موثرترين تصميمات در حوزه ی هر کسب و کاری بوده است. بنابراين مديران کسب و کار های مختلف در اين راستا با سوالاتی مواجه هستند که در موفقيت کارشان بسيار موثر و تعيين کننده هستند.

بیشتر بخوانید

نرم افزار مناسب کسب و کار,نرم افزار اختصاصی کسب و کار,نرم افزار ویژه کسب و کار,نرم افزار حسابداری مناسب,نرم افزار حسابداری هفت سطحی,چگونه نرم افزار مناسب انتخاب کنیم,نرم افزار,کسب و کار

بهترین نرم افزار حسابداری,مناسب ترین نرم افزار حسابداری,ارزان ترین نرم افزار حسابداری,چگونه بهترین نرم افزار را انتخاب کنیم,نحوه انتخاب نرم افزار حسابداری,چند نکته در انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار,چگونه نرم افزارها را با هم مقایسه کنیم,معیارهای انتخاب نرم افزار مناسب,چرا باید نرم افزار استفاده کنیم,نرم افزار حسابداری,نرم افزار حقوق دستمزد,نرم افزار خزانه داری,نرم افزار فروشگاهی

نظر کاربران در مورد بررسی روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه نوشته Xinyu Huang

جهت ارسال نظر لطفا وارد سایت شوید

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است