نحوه انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار

نحوه انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار
نحوه انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار

نحوه انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار

انتخاب نرم افزار مناسب هميشه يکی از مهمترين و موثرترين تصميمات در حوزه ی هر کسب و کاری بوده است. بنابراين مديران کسب و کار های مختلف در اين راستا با سوالاتی مواجه هستند که در موفقيت کارشان بسيار موثر و تعيين کننده هستند.

انتخاب نرم افزار مناسب همیشه یکی از مهمترین و موثرترین تصمیمات در حوزه ی هر کسب و کاری بوده است. بنابراین مدیران کسب و کار های مختلف در این راستا با سوالاتی مواجه هستند که در موفقیت کارشان بسیار موثر و تعیین کننده هستند.

اگر شما هم مدیر مجموعه یا کسب و کاری هستید قطعا دیر یا زود با سوالاتی مشابه ای سوالات روبرو خواهید شد:

  • چگونه برای کسب و کار خود نرم افزار انتخاب کنیم؟
  • معیار انتخاب نرم افزار مناسب چیست؟
  • معیارهای مهم در شناخت یک نرم افزار چیست؟
  • چرا باید در انتخاب نرم افزار دقت کنیم؟

و بسیاری سوالات مشابه دیگر که ممکن است برایتان پیش آمده باشد.

در این مقاله سعی می کنیم چند نکته در پاسخ این سوالات و مشابه آنها ارائه دهیم بصورت کلی یک نرم افزار جدا از اینکه برای چه کسب و کاری ساخته شده است باید دارای ویژگی هایی باشد که معیار های مناسب برای انتخاب نرم افزار می باشند.

امروزه ما شاهد حجم عظیمی از نرم افزارها در هر حوزه ای هستیم به عنوان مثال نرم افزارهای مانند حسابداری، محاسبه حقوق دستمزد، سیستم خزانه داری، اتوماسیون اداری و بسیاری نرم افزار های دیگر همگی باید دارای ویژگی هایی باشند که آنها را متمایز می کند.

 

ویژگی های یک نرم افزار مناسب

 

 

کاربر پسند بودن یا user friendly

کاربر پسند بودن همیشه ظاهر خوب و داشتن گرافیک و تصاویر خوب در یک نرم افزار نیست، هر چند بی تاثیر هم نیست ولی تکنیک های همراهی و راهنمایی کاربر از اصلی ترین معیار های کاربر پسند بودن هست. بنابراین بصورت ساده می توان گفت نرم افزاری مورد پسند کاربر است که کاربران آن به راحتی بتوانند با محیط آن ارتباط برقرار کنند و نرم افزار بتواند پیچیدگی های یک عملکرد را از دید کاربر پنهان کرده و کاربر را سریع و راحت به هدف و مقصد برساند.

 

امنیت نرم افزار

امنیت داده ها و اطلاعات در هر نرم افزاری شرط اصلی پایداری آن نرم افزار است. قابلیت اطمینان نرم افزار در ثبت صحیح، واکشی صحیح و نگهداری اطلاعات بسیار مهم و تعیین کننده است. اینکه نرم افزار از چه پروتکل ها و الگوریتم هایی جهت رسیدن به این قابلیت اطمینان استفاده می کند شاید از دید کاربر پنهان باشد ولی نهایتا باید منجر به قابلیت اطمینان بالایی بشود.

 

عملکرد صحیح و بی نقص

با توجه به اینکه نرم افزار در چه حوزه ای و مناسب چه کسب و کاری ساخته شده است باید بتواند نیاز های آن کسب و کار را برطرف سازد و همچنین امکانات و عملکرد های مورد ادعای خود را صریح و بی نقص ارائه دهد. به عنوان مثال اگر دنبال نرم افزار حسابداری هستید این نرم افزار در قدم اول باید بتواند نیازهای مدیران مالی را برطرف کند و سپس گزارشاتی استاندارد برای مدیران مالی و مدیران ارشد ارائه دهد.

اگر نرم افزار حسابداری با عنوان نرم افزار حسابداری هفت سطحی را مورد بررسی قرار می دهید این نرم افزار باید بتواند قابلیت های کدینگ حسابداری هفت سطحی را به درستی پیاده سازی کند و در هر مجموعه ی مالی بتواند ضمن داشتن امکانات نرم افزار حسابداری در سطوح پایین تر، با کدینگ های استاندارد و معین شده ی آن مجموعه، ثبت های حسابداری را انجام داده و گزارشات متناسب را ارائه دهد.

با نرم افزار حسابداری هفت سطحی و امکانات آن، بیشتر آشنا شوید

 

به روز رسانی 

با توجه رشد سریع کسب و کارها و نیاز به توسعه نرم افزارها، یکی از معیارهای انتخاب نرم افزار مناسب می تواند داشتن به روز رسانی های سریع و اختصاصی باشد.

 

پشتیبانی نرم افزار

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب نرم افزار داشتن تیم پشتیبانی قوی، به روز و آنلاین می باشد.

بنابر این در انتخاب نرم افزار مناسب برای کسب و کار خود حتما به نحوه ی پشتیبانی آن توسط شرکت ارائه دهنده توجه کنید.

 

نسخه دمو و رایگان

قبل از اینکه نرم افزار اصلی را تهیه کنید حتما از نسخه دمو و رایگان آن به مدت تعیین شده استفاده کنید. در این صورت متوجه نحوه ی پاسخ دهی نرم افزار به نیاز مندی های خود و راهکارهای ارائه شده توسط نرم افزار خواهید شد.

 

در پایان و در یک جمع بندی مطالب فوق، در انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار خود، ابتدا ویژگی های عمومی و اختصاصی نرم افزار را مورد بررسی قرار دهید و دنبال نیاز های خود و نحوه ی ارائه راهکار در نرم افزار باشید.

با بررسی موارد گفته شده می توانید بهترین و مناسب ترین نرم افزار را  برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

مقالاتی که مرتبط با نحوه انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار هستند

وب 3 چیست، آشنایی با اینترنت نسل سوم

وب 3 چیست، آشنایی با اینترنت نسل سوم

یکی از تکنولوژی هایی که تعاملات و ارتباطات انسانها را تحت تاثیر قرار داده اینترنت است. با ورود اینترنت تغییرات اساسی و چشم گیری در دنیای اطلاعات و ارتباطات رخ داده است. امروزه بستر وب یکی از شیوه های برقراری ارتباط می باشد. در نسل اولیه وب به مفهوم تعامل و برقراری ارتباط دو طرفه پرداخته نشده بود ولی نسل دوم وب اساس و بنیان تعامل و برقراری ارتباط است. صفحات وب پویا و صفحات اجتماعی در زمان وب2 ایجاد شدند که انقلابی بزرگ در تعامل و ارتباطات بود.

بیشتر بخوانید

وب۳,نسل سوم وب,نسل دوم وب,نسل اول وب,صفحات وب,وب,داده های غیر متمرکز,وب۳ چیست

وب نسل سوم چیست,آینده اینترنت,نسل سوم اینترنت,بلاکچین,اتریوم,داده های غیر متمرکز

بررسی روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه نوشته Xinyu Huang

بررسی روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه نوشته Xinyu Huang

تشخیص جامعه یکی از محبوب ترین تحقیقات در انواع سیستم های پیچیده، از زیست شناسی تا جامعه شناسی است. در سال های اخیر، تمرکز فزاینده ای بر توسعه سریع شبکه های پیچیده تر، یعنی شبکه های چند لایه، شده است. جوامع در یک شبکه تک لایه، گروه هایی از گره ها هستند که قوی تر از بقیه به یکدیگر متصل هستند، در حالی که در شبکه های چند لایه، گروهی از گره های به خوبی متصل در چندین لایه به اشتراک گذاشته می شوند. اکثر الگوریتم‌های سنتی به ندرت می‌توانند در یک شبکه چندلایه بدون تغییر عملکرد خوبی داشته باشند. بنابراین، در این مقاله، مقایسه‌های کلی آثار موجود را ارائه می‌کنیم و چندین الگوریتم نماینده را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و درک جامعی از روش‌های تشخیص جامعه در شبکه‌های چندلایه ارائه می‌کنیم. نتایج مقایسه نشان می دهد که ارتقای کارایی الگوریتم و گسترش شبکه های چند لایه عمومی همچنین در مطالعات آتی مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید

شبکه چند لایه,شبکه زمانی,شبکه چندگانه,شبکه چند سطحی,داده کاوی,کلان داده ها,تشخیص جوامع,تحلیل داده,شناسایی جوامع,تشخیص جوامع در سریال بازی تاج و تخت,تحلیل گراف حمله یازدهم سپتامبر

نحوه تحلیل شبکه های چند لایه,نحوه تحلیل جوامع در شبکه های چند لایه,داده کاوی در شبکه های چند لایه

نظر کاربران در مورد نحوه انتخاب نرم افزار مناسب کسب و کار

جهت ارسال نظر لطفا وارد سایت شوید

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است